ANA SAYFAAna SayfaBİZE ULAŞINİletişim

BAĞLANTILARBağlantılar SİTE HARİTASISite Haritası SİTE İÇİ ARAMAArama

TMMOB


ADANA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KONYA ŞUBE MERSİN ŞUBE TEMSİLCİLİKLER
»Information (English) 

WEB SİTEMİZDE ÜYE GİRİŞİ VE ÖDEMELER HAKKINDA BİLGİLENDİRME

Üye Girişi yaparak kendinize ait iletişim, nüfus, eğitim vb. bilgileri görüp, bu bilgilerin yanlış veya eksik olanlarını düzenleyebilir...

      Çalışmalarımız

»Haberler

»Duyurular

»Basın Açıklamaları

»Görsel-İşitsel Basında
  Odamız

»Yazılı Basında Odamız

»Oda Görüşleri

»Hukuki Çalışmalar

»Çalışma Raporu

»Çalışma Programı

»SMM ve Büro Tescil

 
 

Yayınlar

 » SÜRELİ YAYINLAR

GIDA MÜHENDİSLİĞİ DERGİSİ
SAYI: 42

Tüm Sayılar »

e-BÜLTEN
SAYI: 38-2017/7

Tüm Sayılar »

ŞUBE e-BÜLTEN

 » KİTAPLAR

 
ET BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ
Prof. Dr. Aydın ÖZTAN

Tüm Kitaplar »

GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TAŞRA TEŞKİLATININ GÖREVLERİ, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNERGE İLE İLGİLİ BAKANLIKLA YAZIŞMALARIMIZ

    Yayına Giriş Tarihi: 05.01.2012  Güncellenme Zamanı: 15.08.2012 17:12:00  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

Güncellenme Zamanı: 11.11.2011 17:12:53

 

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Taşra Teşkilatının Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge ile ilgili Bakanlığa gönderilen yazımız ve cevap yazısı aşağıda yer almaktadır.

 

 

 

                                                                                                                 Tarih  : 13.10.2011
                                                                                                                 Sayı    : 2011/ 0708

GIDA, TARIM ve HAYVANCILIK BAKANLIĞI
Bakanlık Makamına

651 sayılı KHK ile Bakanlığınızın yeniden yapılanma sürecinde, merkez teşkilatının yanı sıra, taşra teşkilatının görevleri, çalışma usul ve esaslarının da, yakın zamanda yayınlanan yönergelerle belirlendiği bilinmektedir. Bakanlık İl Müdürlüklerinin görevlerinin tanımlandığı "Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Taşra Teşkilatının Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge"nin 7. Maddesinde de İl Müdürlükleri hizmet birimlerinin görevleri sıralanmaktadır. Buna göre, Yem ve Gıda Şube Müdürlüğünün görevlerinin tanımlandığı Madde 7(1)‘de, gıda, gıda katkı maddeleri ve gıda ile temasta bulunan madde ve malzemelerle ilgili olarak;  b bendinde "üretim, işleme ve satış-pazarlama ile ilgili izin ve kayıtlarını yapmak, üretim, satış yeri ve toplu tüketim yerlerinin izleme, kontrol ve denetimlerini yapmak;  c bendinde de, " ihracat ve ithalatında Bakanlık ile ilgili işlemlerinin il düzeyindekilerini yürütmek" görevleri yeralmaktadır. Öte yandan, Madde 7‘nin 3. fıkrasında  "Hayvan Sağlığı, Yetiştiriciliği ve Su Ürünleri Şube Müdürlüğü"nün görevleri arasında da (c) bendinde; "yurtiçi ve yurtdışı hayvan ve hayvansal ürünlerin hareketlerinin kontrolu ile canlı hayvan ve hayvansal ürünlerin ithalat ve ihracatlarında Bakanlık ile ilgili işlemleri yürütmek" ile (f) bendinde "hayvan sağlığı, teşhis, tedavi ve koruyucu hizmetler alanında faaliyet gösteren, kişi, kurum ve kuruluşlar ile hayvan-hayvansal ürün, üretim, satış, kesim ve eğitim, araştırma yerleri ve barınakların durumları ve faaliyetlerinin kaydını tutmak, Bakanlıkça belirlenmiş esaslarla ve yetkiyle sınırlı olarak, faaliyetleri ile ilgili izin vermek, izlemek, kontrol etmek ve denetlemek" sayılmaktadır.

Yukarıda sözü edilen madde hükümlerinde, iki şube müdürlüğünün tanımlanan görevleri arasında çakışmalar bulunmakta, bu durumun değişik illerde farklı yorumlara bağlı olarak farklı uygulamalara yol açtığı/açacağı anlaşılmaktadır. Hayvan sağlığı, güvenilir gıda arzının sağlanmasında en önemli ayaklardan biri olmakla birlikte, hayvansal gıdaların gıda güvenilirliği açısından kontrollerinin hayvan sağlığı bakışı ile kısıtlı kalmaması gerektiği, bu konunun çeşitli boyutlarıyla farklı uzmanlıklar gerektirdiği ve gıda güvenilirliği denetimleri içerisinde yer alması gerektiği açık olduğundan; söz konusu birimler arasında işbirliğini koruyan, ancak birimlerin uzmanlıklarına bağlı olarak birbirinden ayrılmış olan bir sistemin uygulanması son derece önemlidir.  

Nitekim yıllardır ülkemizde bu şekilde uygulanmaktadır. AB uygulamaları da aynı ilke üzerinden kurulmuş ve yürütülmektedir. Gıda güvenilirliğine yönelik kontroller, Bakanlıkta Gıda Kontrol‘den sorumlu birimler tarafından yapılmalıdır. Aksine bir yaklaşım, hizmette bütünlük açısından önemli sakıncalar yaratacaktır. Ülkemizde güvenli gıda arzının sağlanmasından sorumlu olan tek otorite olan Bakanlığınızın bu amacı gerçekleştirebilmesi için, bu kritik ayrım ve işbirliklerini başlangıçtan itibaren uygulamaya hakim kılması ve hukuki metinlerinde yoruma yer vermeyecek biçimde düzenleme yapması büyük önem taşımaktadır.

Güvenilir gıda üretimi ve kontrolü konusunda uzmanlık eğitimi almış bir meslek grubunun temsilcisi olarak; yönergenin uygulanması sürecinin, gıda güvenilirliğinin çok disiplinli bir konu olduğunu hatırlayarak ve dolayısıyla "hayvansal gıda güvenilirliği"nin tek bir disiplinin uzmanlığıyla sağlanması yönünde hareket edilmesinin sakıncalarını görerek yukarıda sözü edilen birimler arasındaki "görev çakışmaları"na yönelik uygulamada alınan önlemler hakkında Odamızın bilgilendirilmesi hususunda gereğini arz ederim.

Saygılarımla,

 

R. Petek ATAMAN
Başkan

 

 

Dosyalar

(421 KB) (11.11.2011 16:59:41)

PDF uzantılı Makale dosyalarını veya diğer Ek Dosyaları okuyabilmeniz için
Acrobat® Reader®'ın bilgisayarınızda yüklü olması gerekmektedir.
Acrobat® Reader® yüklemek için

Okunma Sayısı: 5569

Tüm Oda Görüşleri »

 

Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME 
 

COPYRIGHT © 2017 TMMOB GIDA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTIYET CAD. NO:22/13 KIZILAY / ANKARA
TEL: (+90) 312 418 28 26 - (+90) 312 418 28 46 - (+90) 312 418 28 47 - FAKS: (+90) 312 418 28 43
e-POSTA:

 

Key İnternet Hizmetleri Ltd. Şti.