TMMOB
Gıda Mühendisleri Odası

BİLİNÇLİ TÜKETİM ALIŞKANLIKLARI EDİNME SEMİNERİNE KONUŞMACI OLARAK KATILIM SAĞLADIK

BİLİNÇLİ TÜKETİM ALIŞKANLIKLARI EDİNME SEMİNERİNE KONUŞMACI OLARAK KATILIM SAĞLADIK
İSTANBUL
Yayına Giriş: 23.06.2026 Son Güncelleme: 23.06.2026

TMMOB Gıda Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi olarak, Kartal Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yürütülen “Ne Yediğini Bil, Sağlığını Yönet” projesi kapsamında, 16 Haziran 2026 tarihinde Kartal Organik Çadır Etkinlik Alanı'nda düzenlenen “Bilinçli Tüketim Alışkanlıkları Edinme” Seminerine Yönetim Kurulu Yazman Üyemiz Eda Duygu Karakurt konuşmacı olarak katılım sağlamıştır.

Seminerde; bilinçli tüketici olmanın temel ilkeleri, gıda alışverişinde dikkat edilmesi gereken hususlar, etiket okuma alışkanlığı, gıda israfının önlenmesi ve sürdürülebilir tüketim yaklaşımları ele alınmıştır. Ayrıca sebze ve meyve yetiştiriciliğinde güvenilir üretim uygulamaları, mevsiminde tüketimin önemi, pestisit kalıntıları konusunda tüketicilerin dikkat etmesi gereken noktalar ve güvenilir gıdaya erişim konularında bilgilendirmelerde bulunulmuştur.

Gıda güvenilirliği ve halk sağlığı başlıkları kapsamında ise gıda kaynaklı riskler, güvenilir gıdanın üretimden tüketime kadar olan süreçte korunması, hijyen uygulamalarının önemi ve bireylerin sağlıklı beslenme tercihleriyle toplum sağlığına katkıları değerlendirilmiştir. Katılımcıların sorularının yanıtlandığı seminerde, sağlıklı ve bilinçli tüketim alışkanlıklarının geliştirilmesine yönelik bilgi ve deneyim paylaşımında bulunulmuştur.

Etkinliğin gerçekleştirilmesine katkı sunan tüm paydaşlara ve seminere ilgi göstererek katılım sağlayan herkese teşekkür ederiz.

Okunma Sayısı: 26